Praca w chmurze cyfrowej

Pojęcie chmury cyfrowej

 

Zasady pracy w chmurze cyfrowej

Pracując na komputerze, nie zawsze znajdujemy czas na tworzenie kopii zapasowych utworzonych plików. Grozi to, w przypadku awarii komputera, nieodwracalną utratą danych. Obecnie, mając dostęp do Internetu oraz przeglądarki, możemy zabezpieczyć się przed ich utraceniem, przechowując je w „chmurze”.
Chmura cyfrowa to po prostu możliwość używania oprogramowania zainstalowanego na komputerach innych niż komputer danego użytkownika. W chmurze przechowywane mogą być także efekty  naszej pracy, czyli dane w postaci konkretnych dokumentów tekstowych, prezentacji, arkuszy kalkulacyjnych. Wszystkie dane znajdują się na bezpiecznym komputerze i nie ma obawy ich utraty.

 

 

OneDrive - zakładanie konta

  Wpisz adres https://onedrive.live.com w przeglądarce internetowej

 

Po utworzeniu konta wybieramy zaloguj się.

 

Inny sposób zakładania konta w chmurze

 

Uruchamianie programów i zapisywanie wyników pracy w chmurze cyfrowej

Spróbujmy zapoznać się z możliwościami pracy z aplikacjami udostępnionymi w chmurze cyfrowej, zapoznając się bliżej z chmurą OneDrive.

W tym celu zaloguj się na swoim koncie w OneDrive,   https://onedrive.live.com    Naciśnij zaloguj się.

Poniżej film pokazuje pracę w chmurze

Ćwiczenie 

W otworzonym oknie przystąp do pracy nad dokumentem. Utwórz plik i zapisz w chmurze OneDrive. Poniżej przedstawiono kolejność czynności, jakie musisz wykonać.
Tworzenie nowego dokumentu

  1. Kliknij w Utwórz i w ukazanym menu wybierz rodzaj tworzonego dokumentu, np. dokument ze zwykłym tekstem.

  2. W otwartym oknie edytora utwórz dokument tekstowy, wykorzystując dostępne narzędzia.

  3. Zauważ, że dokument zapisywany jest automatycznie pod nazwą „bez nazwy.txt”.

  4. Po zapisaniu dokument jest widoczny w zasobach dysku wirtualnego.

Ważne!

OneDrive jest miejscem przechowywania twoich plików. Dokumenty tworzone przez ciebie zostały w nim zapisane i możesz z nich korzystać, pracując na każdym komputerze podłączonym do Internetu. Po zalogowaniu się do dysku, znajdziesz na nim wszystkie dotychczas utworzone dokumenty.