Wybieramy rysunek o szerokości 800 pikseli i wysokości 600 pikseli kolorowy
LINIA - zwana też PROSTĄ umożliwia rysowanie prostych odcinków;
Grubość
linii ustalamy, klikając w POLU WYBORU CECH na wybraną grubość linii.
Aby dokładnie rysować linię pionową, trzeba podczas jej rysowania trzymać
wciśnięty klawisz SHIFT
Rysujemy okrąg linią o najmniejszej grubości - i średnicy 100 pikseli(patrz na pasek zadań i zmieniające się liczby 100x100px)
Dzielimy okrąg na 4 równe części które następnie wypełniamy dowolnym kolorem
Maską prostokątną - zaznacz nasze kolorowe koło, następnie zaznacz przeźroczystość
Przytrzymaj klawisz shift i przeciągnij szybko zaznaczone koło w prawą stronę (co się stało ?)
Teraz przytrzymaj klawisz CTRL i przeciągnij w prawą stronę (co się stało ?)
spostrzeżenie: powyższe dwa sposoby służą do kopiowania zaznaczonego element.
3. Narzędzia służące do usuwania usterek na rysunku
GUMKA wymazuje wszystko to co chcemy wymazać.( można też zaznaczyć dany obiekt i nacisnąć klawisz delete )
Wielkość gumki ustalamy klikając w POLU WYBORU CECH na wybraną wielkość.
KRZYWA służy do rysowania krzywej określonego kształtu.
OŁÓWEK pozwala rysować dowolne kształty. ( Przytrzymując klawisz shift - otrzymujemy prostą. - SPRAWDŹ )
LUPA - przez LUPĘ widzimy najdrobniejsze szczegóły rysunku.
Przy pomocy lupy sprawdzamy czy między poszczególnymi elementami konturu nie ma przerwy.\
Wybieramy właściwe powiększenie. Kilkakrotne powiększenie ułatwia łączenie elementów i dokonywanie różnego rodzaju poprawek.
PROSTOKĄT umożliwia rysowanie prostokątów i kwadratów. Kwadrat rysujemy przy wciśniętym klawiszu SHIFT - SPRAWDŹ
WIELOKĄT tworzy figury wielokątne.
Ćwiczenie I. Wzorując się na rysunku narysuj kod paskowy. ( kod ma się składać minimum z 40 linii , równej długości) - zapisz pracę do swojego katalogu pod nazwą kod - typ pliku jpg
Ćwiczenie II. Stosując poznane narzędzia narysuj rysunek według wzoru i pokoloruj go. zapisz pracę do swojego katalogu pod nazwą garnuszek - typ pliku bmp
Ćwiczenie III. Stosując poznane narzędzia narysuj znak Windows. zapisz pracę do swojego katalogu pod nazwą windows - typ pliku bmp