Projekt "Małpka"
Teraz trochę zabawy, ale i trochę nowych poleceń Nasz projekt będzie składał się z dwóch plików:
programu wykonywalnego małpa.bpr i sceny małpa.s00 . (program i scena musza mieć identyczne nazwy zapisane w tym samym folderze
Budujemy scenę:
Po zbudowaniu sceny zapisujemy ją (klikamy ikonkę "Zapisz scenę"), a potem przenosimy do
programu (klikamy ikonkę "Przenieś scenę").
Kod programu
Wyjaśnienia pojęć użytych w programie:
1. Przedmiot + przezroczystość (powoduje, że tło przedmiotu jest
niewidoczne). W tym przypadku jest to przedmiot nr 3075:
2. Baltie zamienia się w małpę i jest animowany. Za tym rysunkiem małpy
(przedmiot nr 9041) musi być w banku następnych 19 przedmiotów.
3. Czekaj 0,5 sek "przy szybkości
nieskończoność" dobrze jest na chwilę się zatrzymaćaby coś zobaczyć (inaczej nie zobaczymy jak drzwi się otwierają i zamykają).
Ostatnią część zadania (tzn. "wchodzenie księżniczki do domku i zapalanie światła"
uczniowie wykonują samodzielnie tak jak potrafią i mają przy tym naprawdę niezłą
zabawę.
Ostatnią część zadania (tzn. "wchodzenie księżniczki do domku i zapalanie światła"
wykonaj samodzielnie w dowolny sposób.