| Kryteria Ocen |
Lekcja 1
Prawa
autorskie Lekcja2
Historia Informatyki Lekcja3 DOS -
Dyskowy System Operacyjny Lekcja4
DOS Powtórzenie ćwiczenia zaliczeniowe: ćwiczenie 1 - Praca na katalogach i podkatalogach / struktura drzewa - tree/
QUIZ - DOS
Wiersz Poleceń - piszemy proste programy ( pliki typu *.bat) - programy obliczające dane wielkości na podstawie wzorów matematyczno-fizycznych, -tworzymy menu startowe, -program Kalkulator, -program zabezpieczający foldery hasłem .
Lekcja 1 Wprowadzenie - co to jest algorytm? Lekcja 2 Schemat blokowy Lekcja 3 Scratch - rysujemy wielokąty (1 tydzień 17.03.2020) lekcja 4 Scratch Obliczamy pole i objętość prostopadłościanu Lekcja 5 Scratch - Kratownica Lekcja a
Wprowadzenie do grafiki żółwia program ELI 2.0 ćwiczenie1: futurystyczny kwiat ćwiczenie 2 ćwiczenie3 ćwiczenie4
ćwiczenie1
ćwiczenie2
ćwiczenie3
ćwiczenie4 (wycieczka)
ćwiczenie5
ćwiczenie 6
Lekcja 1 .Rozpoczęcie i zakończenie dokumentu HTML Znaczniki HEAD i BODY Lekcja 2 Tytuł‚ strony i kolor tła strony Lekcja 3 Wstawianie poziomych linii Lekcja 4 Wszystko o czcionce, napisy pływające, parametry napisów pływających typu marquee Lekcja 5 Ilustracje wklejone. Wstawianie grafiki na stronę Lekcja 6 Otoczenie ilustracji tekstem Lekcja 7 Odsyłacze do innych dokumentów Lekcja 8 Miniatury obrazu odsyłacze do oryginału Lekcja 9 Odwołania wewnętrzne ,wewnątrz dokumentu Lekcja 10 Korzystanie z mapy obrazka (jeden rysunek - wiele odnośników Lekcja 11 Umieszczanie tabel w dokumentach HTML Lekcja 12 Najprostszy sposoby w tworzenia formularzy Lekcja 13 Dokumenty złożone - ramki Lekcja 14 Listy: uporządkowana (numerowane), nieuporządkowane (punktowane), definicji oraz zagnieżdżone Ćwiczenia Html
Ćwiczenie 1 -
Kolor i rozmiar czcionki Lekcja1 Bezpieczeństwo danych w Internecie - programy Lekcja2 Bezpieczeństwo danych w Internecie Kryptologia - szyfrowanie danych w sieci Lekcja3 Sieci komputerowe Numer IP Lekcja4 Czy jesteśmy anonimowi w Internecie - IP , DOMENA? Lekcja1 Program komputerowy - zagadnienia prawne Lekcja2 Dokument komputerowy w edytorze grafiki tworzenie i zapisywanie Lekcja3 Dokument komputerowy w edytorze grafiki - rysunki w programie GIMP Lekcja4 Wprowadzanie zmian w dokumencie komputerowym - warstwy obrazu Lekcja5 Wprowadzanie zmian w dokumencie komputerowym umieszczanie napisu na obrazie Lekcja6 Operacje na obrazie i jego fragmentach Lekcja7 Operacje na obrazie i jego fragmentach - animacje w programie GIMP Lekcja8 Porządkowanie i ochrona dokumentów lekcja9 Sprawdzian praktyczny
Lekcja1 Podstawowe operacje wykonywane na bazie danych Lekcja2 Podstawowe operacje wykonywane na bazie danych - zadania Lekcja3 Wyszukiwanie danych w bazie danych i ich przedstawianie - kwerendy Lekcja4 Wyszukiwanie danych w bazie danych i ich przedstawianie - raporty Lekcja5 Tworzenie bazy danych - tworzenie tabeli Lekcja6 Tworzenie bazy danych - tworzenie formularza i wprowadzanie danych Lekcja7 Tworzenie bazy danych - przygotowanie kwerend i raportów Lekcja8 Sprawdzian
Jak komunikować się z komputerem (14godz) 1. Lekcja organizacyjna. Bezpieczna i higieniczna praca z komputerami 2. Historia Informatyki 3. Tworzenie własnej prezentacji - Historia Informatyki 4. Budowa zestawu komputerowego 5. Jednostki informacji, jak liczy komputer, zapis binarny ASCII, zapis dwójkowy 6. Działania w układzie dwójkowy 7. Zapis szesnastkowy – heksagonalny 8. Co to jest system operacyjny, rodzaje systemów 9. System operacyjny tekstowy DOS 10. System operacyjny DOS praca na katalogach 11. System operacyjny DOS, podstawowe komendy 12. System operacyjny DOS - sprawdzian tworzenie struktury drzewa 13. Zagrożenia w sieci, programy niepożądane 14. Program komputerowy – zasady pracy i zagadnienia prawne Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym (11godz) 1. Komórka, adres, formuła 2. Komórka, adres, formuła – zadania
3.
Projektowanie tabeli i stosowanie funkcji arkusza
kalkulacyjnego
4.
Projektowanie tabeli i stosowanie funkcji arkusza
kalkulacyjnego 5. Arkusz kalkulacyjny, czyli kalkulacje 6. Więcej o pracy w arkuszu kalkulacyjnym. 7. Przedstawianie danych w postaci wykresu
8.
Wstawianie tabel i wykresów arkusza kalkulacyjnego do
dokumentów 9. Projekt grupowy 10. Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego – algorytmika i matematyka 11. Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego – fizyka, geografia, modelowanie i symulacja
Algorytmika i programowanie (10godz) 1. Sposoby przedstawiania algorytmów – lista kroków, schemat blokowy 2. Sposoby przedstawiania algorytmów – program komputerowy 3. Techniki algorytmiczne – sytuacje warunkowe 4. Techniki algorytmiczne – iteracja 5. Programowanie w języku Logo, Baltie – powtarzanie poleceń 6. Programowanie w języku Logo lub Baltie – zmienne i obliczenia 7. Programowanie w języku Logo lub Baltie – sytuacje warunkowe 8. Programowanie w języku Logo lub Baltie – zadania 9. Wybrane algorytmy – programowanie 10. Wybrane algorytmy – porządkowanie zbioru elementów
|