I rok

| Kryteria Ocen |  I rok | II rok  |

|Szkoła  Podstawowa | Ciekawostki |

 


Komunikacja z Komputerem - System Operacyjny

Lekcja 1  Prawa autorskie   Lekcja2   Historia Informatyki   Lekcja3  DOS - Dyskowy System Operacyjny   Lekcja4   DOS Powtórzenie
Lekcja 5
  Jednostki Informacji   Lekcja 6   Systemy liczbowe / Dwójkowy/  Lekcja 7  Dwójkowy Szesnastkowy
 

ćwiczenia  zaliczeniowe: ćwiczenie 1 - Praca na katalogach i podkatalogach / struktura drzewa - tree/

QUIZ - DOS  
Test  DOS - / ćwiczenia /
Test DOS Grupa I
Test DOS grupa II
Test DOS grupa III


Algorytmika

Lekcja 1 Wprowadzenie - co to jest algorytm?  Lekcja 2 Schemat blokowy   Lekcja 3 Wprowadzenie do grafiki żółwia program ELI 2.0  
Lekcja 4  Piszemy pierwszy program - schodek, kilka schodków Lekcja 5 Pętla powtórzeń  Lekcja 6 Procedura -  Kwadrat 
Lekcja 7 Budujemy mur  Lekcja8 - Nietypowa Flaga

 ćwiczenie1:  futurystyczny kwiat     ćwiczenie 2        ćwiczenie3     ćwiczenie4


Internet jak to działa


 Lekcja1   Zagrożenia w sieci
 Lekcja2  Kryptologia w informatyce


Arkusz kalkulacyjny - EXCEL

Lekcja 1 - operatory matematyczne ćwiczenie1 -Działania matematyczne
Lekcja2 -sumowanie, średnia, max, min ćwiczenie2 - magiczny kwadrat
Lekcja3 - Format komórek ćwiczenie3   Formatowanie komórek
Lekcja4     Format komórek Data czas ćwiczenie4   Data i czas
Lekcja5  Sumowanie warunkowe ćwiczenie5   Suma warunkowa
Lekcja6  Formuła Logiczna JEŻELI  
Lekcja7  Formuły logiczne ćwiczenie6   Wykonanie testu- formuły logiczne
Lekcja8  Kreator wykresów typy wykresów ćwiczenie7   Wykresy
Lekcja8a  Wykresy - układ równań ćwiczenie8   Rozwiązywanie układu równań- metoda graficzna
Lekcja 9  Adresowanie względne i bezwzględne ćwiczenie9  Adresowanie - tabliczka mnożenia
Lekcja 10 Tworzenie Makropoleceń ćwiczenie10  Makropolecenia
Lekcja 11 KREDYT Obliczanie Ćwiczenie 11 Formuły finansowe

ćwiczenia powtórzeniowe - zadania domowe

ćwiczenie1   ćwiczenie2    ćwiczenie3     ćwiczenie4    ćwiczenie5    ćwiczenie 6
ćwiczenie7   ćwiczenie8    ćwiczenie9    ćwiczenie10    ćwiczenie11   ćwiczenie12           
SPRAWDZIAN

 

Propozycja rozkładu materiału  do realizacji informatyki w gimnazjum

(cykl dwuletni, I rok nauczania)

35 godzin

Na podstawie programu nauczania Nr DKW-4014-87/99   -pobierz

 

Jak komunikować się z komputerem (14godz)

1.   Lekcja organizacyjna. Bezpieczna i higieniczna praca z komputerami

2.      Historia Informatyki

3.      Tworzenie własnej prezentacji -  Historia Informatyki

4.      Budowa zestawu komputerowego

5.      Jednostki informacji, jak liczy komputer, zapis binarny ASCII, zapis dwójkowy

6.      Działania w układzie dwójkowy

7.      Zapis szesnastkowy – heksagonalny

8.      Co to jest system operacyjny, rodzaje systemów

9.      System operacyjny tekstowy DOS

10.  System operacyjny DOS praca na katalogach

11.  System operacyjny DOS, podstawowe komendy

12.  System operacyjny DOS -  sprawdzian  tworzenie struktury drzewa

13.  Zagrożenia w sieci, programy niepożądane

14.  Program komputerowy – zasady pracy i zagadnienia prawne

Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym (11godz)

1.      Komórka, adres, formuła                                                                               

2.      Komórka, adres, formuła – zadania                                                               

3.      Projektowanie tabeli i stosowanie funkcji arkusza kalkulacyjnego
– funkcje SUMA, ŚREDNIA, MAX, MIN, ILE.LICZB                             

4.      Projektowanie tabeli i stosowanie funkcji arkusza kalkulacyjnego
– modyfikowanie tabeli i formatowanie komórek                                       

5.      Arkusz kalkulacyjny, czyli kalkulacje                                                            

6.      Więcej o pracy w arkuszu kalkulacyjnym.                                                     

7.      Przedstawianie danych w postaci wykresu                                                    

8.      Wstawianie tabel i wykresów arkusza kalkulacyjnego do dokumentów
tekstowych                                                                                                     .

9.   Projekt grupowy                                                                                             

10.  Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego – algorytmika i matematyka              

11. Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego – fizyka, geografia, modelowanie i symulacja

 

Algorytmika i programowanie (10godz)

1.      Sposoby przedstawiania algorytmów – lista kroków, schemat blokowy       

2.      Sposoby przedstawiania algorytmów – program komputerowy                    

3.      Techniki algorytmiczne – sytuacje warunkowe                                             

4.      Techniki algorytmiczne – iteracja                                                                   

5.      Programowanie w języku Logo, Baltie – powtarzanie poleceń                     

6.      Programowanie w języku Logo lub Baltie – zmienne i obliczenia                 

7.      Programowanie w języku Logo lub Baltie – sytuacje warunkowe                

8.      Programowanie w języku Logo lub Baltie – zadania                                     

9.      Wybrane algorytmy – programowanie

10.  Wybrane algorytmy – porządkowanie zbioru elementów