Rok szkolny 2022/23.
Do wakacji mamy kochane dzieciaczki   już za tylko :-) -308 dni.

Szkoła Podstawowa nr 5 w Wadowicach

Nowa strona internetowa szkoły

Nowa strona internetowa szkoły (w budowie) znajduje się pod adresem:

www.sp5wadowice.pl

Wycieczka na Łapsową Polanę

Sobota 13 kwietnia 2024 r. to dzień wycieczki w Gorce a konkretnie Łapsowa Polana w rejonie Bukowiny Obidowskiej. Wędrówkę rozpoczęliśmy w Obidowej wiosce leżącej w dolinie Lepietnicy. Zielony szlak prowadził łagodnie do czarnego szlaku w rejonie polany Rożnowej. Stamtąd w dwadzieścia minut dotarliśmy do klimatycznej koliby na Łapsowej Polanie. Panorama Tatr z tego miejsca jest niepowtarzalna: Tatry, Zachodnie, Wysokie i Bielskie prezentowały się w całej okazałości. To była uczta dla oczu i duszy. Po godzinnym pobycie w gościnnej kolibie, rozpoczęliśmy zejście czarnym szlakiem do Klikuszowej. Wycieczka o dużych walorach geograficznych i widokowych, pogoda-super, Uczestnicy wycieczki-super, Pan kierowca bardzo super. Gratulacje dla najmłodszych uczestników wycieczki Ksawcia Wawro i Frania Sobali! Plakietki tradycyjnie zaprojektowali: Laura Bernaś i Szymon Balon – dziękujemy.  Do książeczki GOT wpisujemy: Grupa górska BZ 05, 12 pkt, 256 m różnicy wysokości.

Kolejna wycieczka będzie najprawdopodobnie 25 maja i będą to Pieniny od Sokolicy po Trzy Korony

W czwartek 18 kwietnia zapraszam na spotkanie z Włodzimierzem Mamoniem, taternikiem. Spotkanie odbędzie się o godzinie 17.30 w sali nr 14 IIp, Szkoła Podstawowa nr 5.  Wstęp wolny!

Zdjęcia p. Płonki

Wycieczka w Gorce

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. organizowana jest wycieczka na Łapsową Polanę w Gorcach. Poniżej informacja o wycieczce i lista uczestników.

Kapryśny Ćwilin

W sobotę 16 marca grupa 48 miłośników górskich wędrówek uczestniczyła w wycieczce na Ćwilin w Beskidzie Wyspowym. To drugi co do wysokości po Mogielicy szczyt tego pasma górskiego liczy 1072 m n.p.m. Jego nazwa to spolszczona forma niemieckiego słowa zwilling oznaczającego bliźniak. Niemieccy osadnicy z okolic Tymbarku patrząc na zachód widzieli dwie bardzo podobne góry: Śnieżnicę i właśnie nazwany bliźniakiem Ćwilin. Wędrówkę rozpoczęliśmy w miejscowości Wilczyce. Podejście na szczyt prowadziło  ramieniem Małego Ćwilinka, po drodze mijaliśmy kapliczki Tajemnic Różańcowych. W czasie podejścia pogoda była bardzo dobra, nawet świeciło słoneczko. Po około 1,5 godzinie marszu doszliśmy na podszczytową Polanę Michurową. Przywitał nas piękny widok łanów przebiśniegów. Przez kilka minut cieszyliśmy oczy rozległymi górskimi panoramami: Mogielica, Jasień, Gorc, Koziarz w Beskidzie Sadeckim były w zasięgu wzroku. I jak to bywa w górach pogoda nagle uległa zmianie, zaczęło wiać i padać. Po zrobieniu pamiątkowych fotografii i ulepieniu bałwanka z resztek śniegu, rozpoczęliśmy zejście żółtym szlakiem a dalej bez szlaku do miejscowości Łostówka gdzie czekał na nas autokar. Miłym akcentem było wręczenie Tomkowi i Wojtkowi Leńczowskim odznaki Każdemu jego Ewerest 8848. Brawo! Zachęcam wszystkich uczestników wycieczek do systematycznego wpisywania odbytych wycieczek do książeczek GOT. Pozwoli to na sprawne weryfikowanie odznak a jednocześnie książeczka taka stanowi kapitalny rejestr wycieczek który może również pełnić rolę pamiętnika.

Projekty plakietek przygotowali niezawodni Laura Bernaś i Szymon Balon z klasy 3a Dziękujemy!

Do książeczki GOT wpisujemy: Grupa górska BZ 06, 12 pkt, 470 m różnicy wysokości.

Na kolejną wycieczkę zapraszam 13 kwietnia 2024 r. Polana Łapsowa pod Bukowiną Obidowską w Gorcach.

Wycieczka na Ćwilin

W sobotę 16 marca zapraszam na kolejną wycieczkę. Ćwilin w Beskidzie Wyspowym to cel naszej wyprawy. Poniżej informacja o wycieczce i lista uczestników na którą można się wpisywać.

Gościnne Adamy

Sobota 10 lutego miała dwa oblicza. Nad ranem deszcz który nie nastrajał optymistycznie w perspektywie planowanej wycieczki w pasmo Solnisk, ale potem było już tylko lepiej. Było nas 54 uczestników wycieczki. Było wszystko: zimowe błotko, wartko płynące leśne strumienie, gościnne studenckie  schronisko ADAMY pod Solniskiem, turystyczna herbatka i pieczone kiełbaski, chwile plażowania na górskiej polanie, ciekawe panoramy, zabytkowy kościółek w Lachowicach. Warto było rano wstać i uczestniczyć w wycieczce. Plakietki na wycieczkę zaprojektowali Laura (niebieska) i Szymon (zielona). W wycieczce towarzyszyła na czworonożna LUNA – była bardzo dzielna. Trasa wycieczki: Lachowice Karniówka – schronisko ADAMY – Stryszawa Wsiórz – Lachowice kościół. Na kolejną wycieczkę zapraszam 16 marca: Beskid Wyspowy Ćwilin.

Zdjęcia p. Płonki

Wycieczka w pasmo Solnisk

W sobotę 10 lutego 2024 r. zapraszam na wycieczkę w pasmo Solnisk.  wiecej informacji znajdziesz poniżej.

Strona 1 z 27012345...102030...Ostatnia »